Vaše náměty

Filip C.
Doprava, Praha 4

Rozšířit kapacitu parkovišť P+R dřív, než se začnou zavádět nové zóny. Zároveň by bylo dobré přestat rušit dosavadní P+R. Také by bylo dobré, kdyby Praha dotovala příměstské linky, protože obce si často nemohou dovolit navyšovat spoje, je to i v zájmu Prahy, alespoň do ní bude jezdit méně aut.

Aleš T.
Doprava, Praha 8

Zavedení autobusové linky 127 v trase Háje - Sídliště Čimice

Ivana N.
Doprava, Praha 5

infrastruktura Praha 5, 13: jedná se o oblast Prahy, kde se staví velké množství nových bytů, kancelářských prostor (namátkou Waltrovka, administrativní budovy v Butovicích), Britská čtvrť atd.), část města, kde býval vcelku klid, ale geometricky roste počet aut, které dnes už nejen v dopravní špičce, ale po celý den popojíždí auta, takž ten námět je víceproudá komunikace napojená tak, aby všechna auta směřující do centra se Vrchlického, Malvazinek, Radlické nesjížděla k Ženským domovům, kde není k hnutí ani pro MHD ani pro auta

Daniela
Doprava, Praha hl.m.

Dobrý den, velice prosím o vyřešení parkování, situace je opravdu neúnosná a modré zóny jsou velkou komplikací :-(

Veronika C.
Doprava, Praha 3

DOKONČIT VNITŘNÍ MĚSTSKÝ (pražský) OKRUH v původní plánované stopě - tedy tunelem pod Malešicemi - Jarovem - přes Balabenku a Libeň - tunelem pod Bulovkou ve stopě Povltavské do Troje.

Helena V.
Doprava, Praha 14

Bydlím od narození v Praze. Budu volit (a celá rodina se bude řídit mý příkladem) pouze tu stranu či hnutí, která mne přesvědčí, že urychleně dokončí vnitřní městský okruh v původně plánované stopě - tedy pod Malešicemi - Jarovem - přes Balabenku.


Kvalita života, Praha 5

Parkování totálně dodělaný nekoncepčním malováním čar, městapo řešící jen a pouze parkování, zúžení silnic, nesmyslný retardéry a zelený sloupky, díry v silnicích, naschvál rozsynchronizované semafory, počmáraný zdi, nedostatek košů, špína na zemi, rozbitý lavičky, poškrábaný skla, tragická zeleň, billboardy / nálepky a křičící reklama kam se podíváš, bezdomovci na všech hlavních stanicích metra i autobusu, kapsáři, drzí revizoři, blbosti od zákazu jízd sagwayů až po zákaz jízdy kol, nedostatek sáčků na psí extrementy, nekoncepční výstavba hnusných domů a skleněných kanceláří, podplacená výstavba v Prokopském údolí, ožralá troska na Hradě. Hlavně na to prosím neposílejte Béma, ten umí akorát tak vyškolit slavíka kolibříkovi a nám se vysmát do xichtu. Děkuji.

Lucie H.
Kvalita života, Praha 4

Dobrý den, poslední dobou mám pocit, že Praha nefunguje vůbec. Navíc nefunguje jako "Praha", ale každý kousek si hraje své hry na svém vlastním písečku a tím celé město rozděluje. Není zde žádná komplexní vize, strategie. Počínaje dopravou, parkováním (jsem pražák, tak chci v celém městě parkovat jako pražák a nebýt znevýhodněná, že pocházím z jiné městské části), stavbou nových bytů, obchodních center na úkor zeleně, neudržované veřejné prostory, žádná nebo velice zpožděná péče o zeleň (aby se ušetřilo seká se pozdě a lidé trpí alegrií, protože trávy kvetou a kvetou) a mnoho dalšího. Jelikož bydlím na Praze 4, tak zde pociťuji nejvíce nečinnost při řešení situace kolem Budějovického DBK a parkovací zóny, které jsou jen buzerací místních obyvatel a vytáhnutí peněz z jejich peněženek. Vždy se tady nakonec nějak zapakrovalo, takže důvod zavádět takové opatření je pouze tahání peněz. Auta co jezdily do budoucí zóny, se přesunou jen za hranice zóny, ti co nebudou mít nárok na rezidentní parkování budou nuceni odkládat auta také za zónu (budou dojíždět k autu = fakt postavené na hlavu) a lidé mimo zónu si budou ztěžovat na množství aut. Toto je salámová metoda, jak rozšiřovat a vytahovat z lidí peníze. Pokud uspějete ve volbách, jak zajístíte a jak rychle, aby se tyto nedostatky odstranily a začalo město fungovat opravdu jako Praha a ne jako samostatné jednotky jdoucí proti sobě?

Vegard
Doprava, Praha hl.m.

Nejde ani tak o to, co zlepsit, ale kdy. Terminy jak staveb tak oprav jsou v Praze naprosto silene. Pul roku na rekonstrukci nastupiste? Trictvrte na vymenu eskalatoru? To snad i pyramidy ve starovekem Egypte se stavely rychleji, nekdy mam pocit ze tenhle magistrat by potreboval minimalne mesic i na vymenu zarovky. Jestli se neco nezmeni tak se driv dostanu raketou na Mars nez metrem na prazske letiste. PS: A zakazte Klub Za Starou Prahu. Praha je hlavni mesto, ne skanzen, prece neni normalni aby se tady konzervoval kazdy barak starsi 70 let a protestovalo proti vsemu co ma mit vic nez pet pater. Kdyz muze mit mrakodrapy Viden, Frankfurt, Pariz nebo Londyn tak je muze mit i Praha. Nemoznost stavet do vysky a tim zvysovat hustotu obyvatelstva je hlavnim duvodem, proc je v Praze nedostatek bytu a ty, ktere tady jsou, jsou nedostupne drahe.

Alena B.
Doprava, Praha 6

Dostavět severní část okruhu, aby půlka StČ kraje nejezdila přes Vltavu prostředkem Dejvic. Přestat ustupovat Suchdolským a konečně rozhodnout.

Aleš T.
Kvalita života, Praha 8

Vybudovat tramvajovou trať v horní části Václavského náměstí. Zlepšit služby v Praze 8 Cimicich.

Michal K.
Doprava, Praha 1

Nefunguje planování oprav dopravní infrastuktury.

Milan H.
Doprava, Praha hl.m.

Dokončit městský okruh.


Školství, Praha 8

Super nápad pro rodiče školáků - kdyby se do ZŠ vrátily obyčejné jednoduché svačiny. Kolik příprav a nakupování by rodičům odpadlo. Taky všechny diskuse nad pamlskovou vyhláškou: na mlíku s rohlíkem není nic závadného. A firmy by se o dodávání do škol ve velkém jistě rády postaraly. ,


Kvalita života, Praha 8

Rozbité asfaltové chodníky v Praze 8 - každá vesnice má dnes dávno dlažby, betonové kostky. My máme sflikované asfalty, které se každou chvíli kvůli nějaké pokládce sítí nebo havárii pod chodníkem rozřežou, vykopou a pak zase zalijou nějakou záplatou. Betonové kostky by šly použít efektivněji, ale hlavně by odpovídaly více rezidenční předměstské čtvrti.

Svatava B.
Doprava, Praha 8

Udělat na trasách busů tramvají hustější síť zastávek . Byla jsem teď v Edinburghu - opravdu máte dojem, že tu jsou řidiči pro vás, slušní, počkají, odpoví na cestu. Dále - nekončit některé linky uprostřed trasy jako tram 17 u Veletržáku, která následně jede nesmyslně do parku. V zimě, večer, když spěcháte, a musíte si vystoupit a čekat na tutéž linku dalších 10 minut - to dokáže fakt naštvat. Totéž děti ráno do školy - a metro končí na Ládví. Celkově se dopravní obslužnost s revolučním překopáním tradičních linek zhoršila, šetří se na nás a večer nebo o víkendech jezdí i metro totálně plné. Nevím, jestli na magistrátu znají skutečné počty obyvatel...

Tomáš N.
Bezpečnost, Praha 10

Kontejner na bioodpad z domácnosti. A velkoobjemové na posečenou trávu a shrabané listí.

Jiri H.
Doprava, Praha 5

Jinonická radiála- Dolínek opět zklidňoval a zničil 1 jizdní pruh. Prostě stres musi bejt

Adam Z.
Doprava, Praha hl.m.

Dobrý den. Prosím vás já nechápu, proč se stále nestaví metro D. Praha ho potřebuje a vždy se najde důvod, proč nejsou peníze, nejsou pozemky... Udělejte s tím prosím vás něco. Děkuji.

Margit P.
Doprava, Praha hl.m.

Chybí odstavná parkoviště, návěsti o tunelu Blanka jsou až těsně před vjezdem - takže pokud je problém, zjistí se to po vystání nehýbající se kolony. Vjezdy do Prahy by měly mít minimalně 4 pruhy jako je to v jiných vyspělých zemich.

Tereza P.
Kvalita života, Praha hl.m.

Dobrý den, přijde mi, že v centru města začíná vymírat pouliční kultura a město se pomalu mění ve sterilní prostor bez ''barvy a zápachu''. Dle mého za to může ''antibuskerské'' smýšlení magistrátu hl. města Prahy, které pro buskery vymyslelo nesmyslnou vyhlášku, která je omezuje v jejich činnosti (viz. Vyhláška). Je sice možné, že město údajně vyhovělo lidem, kteří v centru bydlí a pracují, ale má to negativní dopad na lidi, kteří centrum navštěvují a řekněme si to narovinu, Praha má velké výdělky právě z turistů a pokud je turista spokojený a dobře se baví (a to i na ulici), do Prahy rád zavítá znovu. Ale pokud bude procházet tichým městem, kde na něj ze všech stran budou útočit obchody s lacinými suvenýry, podvodné směnárny, památky v rekonstrukci a k tomu žádná hudba, tak asi moc šťastní nebudou. Všimla jsem si, že díky nové vyhlášce spoustu buskerů ubylo a je to škoda. Pokud se koukneme na západní města např.: Frankfurt, Paříž, New Orleans a nebo New York, situace je tam úplně jiná. Myslím si, že hudba je nedílnou součástí života.. Když dělníci pracují, tak mě taky ruší zvuk zbíječek, vrtaček a jiných nástrojů, ale nejdu na ně podat stížnost, aby vrtali pouze sudou či lichou hodinu na levém či pravém břehu Vltavy, protože vím, že ten hluk je nezbytný k tomu, aby byl daný objekt vybudován. A pokud se najde nějaký člověk, kterému je hudba nepříjemná stejně jako zbíječka, měl by pochopit, že tento hluk je nezbytný k tomu, aby zde byla vybudována pouliční kultura pro všechny jak to funguje ve výše zmíněných západních městech. Ráda bych vám dala hlas, protože věřím, že zrovna vy tento problém změníte a přiblížíte nás západu. Děkuji a hezký zbytek dne Podzemská Tereza

Martin N.
Doprava, Praha 8

Vyřešte dopravní situaci v ulici V Holešovičkách prosím. Jezdí zde 100 tisíc aut denně přes vilovou zástavbu a jsou zde flagrantně překračovány zákonem stanovené hlukové a emisní limity. Nedá se zde žít.

Jana S.
Školství, Praha 10

Dobrý den, projekt horský hotel Černá Hora byl skvělý nápad, který se pokazil jednak tím, že byl draze přepronajatý a nyní je zavřený. Podle mě by MČ Praha 10 nebo jiné městské části mohly vlastnit nemovitost za účelem uskutečnění škol v přírodě. Cena by vak měla být nižší než u konkurence, v tom bych viděla tu výhodu, že by to byla taková "podniková chata". Bylo též skvělé, že na pobyt dětem přispívala MČ.

Jana S.
Školství, Praha 10

Dobrý den, doporučuji se podívat na vyhlášku obvodů pro základní školy. ZŠ Jakutská má velký obvod a děti z Mrštíkové to mají daleko. Pro rodiče to znamená komplikaci dopravit děti do školy.

Jana S.
Školství, Praha 10

Dobrý den, na metru Strašnická je krásná stará budova školy. Bylo by prima, kdyby se opravila a fungovala. Děti z okolí patří většinou daleko do školy v Jakutské, což je nepraktické. Chceme, aby tam byla klasická základní škola, klidně může organizačně patřit pod Gutovku. Nechceme žádnou alternativní školu.

marek n.
Doprava, Praha 4

každodenní zácpa při jízdě do práce.

Patrik K.
Doprava, Praha hl.m.

Výstavba Metra D, spojení letiště s centrem města (dráha,metro).


Kvalita života, Praha hl.m.

Rád bych, kdyby se z historického centra Prahy nestalo turistické ghetto. A to nemyslím vůbec zle vůči turistům.


Kvalita života, Praha hl.m.

Dobrý den, přál bych si, aby každá realizace měla kvalitní architektonickou soutěž (a ne jako plánované metro D, které bude opět bez architektonické soutěže). Jedině tak můžeme zajistit kvalitní veřejný prostor. Dále bych rád, aby se místa jako Dětský ostrov otevřela znovu veřejnosti.

Petr N.
Doprava, Praha hl.m.

Dokončit konečně sjezd z okruhu mezi Vestcem a tunely.

Petr N.
Doprava, Praha hl.m.

Spojit vsechny parkovaci zony s vyjimkou Prahy 1 do jedne zony s narokem na kartu pro vsechny prazske obyvatele.

Hoang D.
Doprava, Praha 4

Dobrý den, chtěl bych se zeptat ohledně rekonstrukce Libušské ulice v pražské Písnici. Konkrétně by mě zajímalo, proč má rekonstrukce trvat do konce roku? Nejsem expert na stavbu silnic a kanalizací, ale připadá mi to jako neúměrně dlouhá doba vzhledem k velikosti opravovaného úseku.

Katka V.
Doprava, Praha hl.m.

Praha by potřebovala koncepčně vyřesit parkovaci zony. To, co je teď je spiš způsob, jak si nahrabat. Nechápu proč, když bydlím v Praze, nesmím parkovat nikde jinde než tam, kde bydlím. Nemám problém zaplatit jednu kartu, ale proč musím platit, když jedu na návšťevu. Dřív bylo aspoň možné parkovat na zelené a oranžové zoně po 18.hod (nebo o víkendech) zdarma. Teď je to zrušeno a platíte pořád :( Přitom na modré kolikrát nikdo nestojí....

Matěj Č.
Doprava, Praha 8

Praha 8, sídliště, Bohnice. Obrovským problémem je tu parkování. Aut je čím dal víc, ale místa nejsou. Modré zóny problém nevyřeší protože většina aut je místních. Stává se tu docela běžně, ze parkuji i 500m od místa bydliště, auta tu stojí i ve dvou řadách tam kde mají být v jedné a jediný kdo z toho něco má je městská policie, která je schopna dat pokutu za parking ve 2:30 ráno. Situaci by ale měl někdo řešit protože se pomalu ale jistě stává neúnosnou.

Jan K.
Doprava, Praha 8

Ulice Ďáblická se v ranních špičkách ucpává kolonami vozidel. Chtělo by to vyhradit pruh pro autobusy, aspoň v krátkém úseku mezi zastávkami Sídliště Ďáblice a Třebenická, kde jsou 2 pruhy v jednom směru. Tento podnět jsem dával do aplikace ZMENTE.TO, v květnu 2017 mi přišla odpověď od organizace ROPID, že projekt již byl zpracován a zapracovávají se připomínky MČ Praha 8. Už je skoro rok pryč a kde nic, tu nic. Preference veřejné dopravy (VD) má u stávající politické reprezentace Prahy velkou podporu, čím dál víc se mi ale zdá, že jen slovní :-( . Uvítal bych, kdyby pražská ODS jednoznačně vyjádřila svůj postoj k preferenci VD. Je to jeden z mála nástrojů, jak můžeme lákat cestující do VD, aby Prahu všichni nezahlcovali auty. Ale na druhou stranu jde o určité omezení osobní svobody, včetně komfortního a u části veřejnosti oblíbeného automobilismu...

Jan N.
Doprava, Praha 16

Motoristi jedoucí ráno v pracovní dny od Radotína do Prahy často objíždějí kolonu na Strakonické podle Vltavy od soutoku s Berounkou a pak ulicí K Sádkám. Tím jedou asi půl kilometru po cyklotrase A1, kde se vyskytuje i dost bruslařů. Je to dost nebezpečné. Dal bych tam pro motorová vozidla průjezd zakázán. Zácpy se tím stejně nezhorší, protože úzké hrdlo je Barrandovký most a Tunely u Smíchova.

Aleš J.
Bezpečnost, Praha 4

Na hřištích, sportovištích a v jejich blízkém okolí se pohybují, vysedávají skupiny dětí, ve věku 14-18let, popíjí alkohol, kouří trávu a městská policie to často ignoruje, s tím, že když je odveze, tak tam druhý den budou znova, že je stejně nemohou nijak potrestat, protože jejich rodiče to nezajímá, není jim ještě 18, škola to také řešit nebude. A jelikož se v těchto lokalitách pohybují malé děti, tak je to opravdu "skvělý", výchovný příklad. A to jak ohledně chování zmíněných pochybných "dětí", tak i co se týče práce městské policie.

Tomáš S.
Doprava, Praha 6

Přechod pro chodce přes dálnici D7 u ruzyňského letiště nahradit nadchodem. Jeden přecházející chodec způsobí několikakilometrovou zácpu na dálnici D7 a zpravidla i nehodu, protože zejména ve špičce bývá dálnice velmi vytížená. Kolona se vytvoří během několika sekund, rozjíždí se půl hodiny... Nebezpečné kolizní místo.


Doprava, Praha hl.m.

Lepší kvalita silničního povrchu

Barbora N.
Kvalita života, Praha hl.m.

Na první pohled se mi Praha zdá opravdu špinavá (prach, odpadky), na druhý pohled je zastaralá (v roce 2018 mi chybí bezbariérová doprava, metro, tramvaje, autobusy, nástupy do autobusů, pohyb po chodnících / rozbyté chodníky), málo zeleně, prostor pro lidi. A na další pohled neslouží lidem - úřady jsou většinou nemoderní (vybavení, chybí třeba info okénko, nějaký průvodce už tak složitým systémem byrokracie), neprogresivní (proč není možné v roce 2018 se on-line objednat na úřad práce?). Některé zdravotnické zařízení jsou v žalostném stavu! Hodnotím to z pohledu matky na rodičovské dovolené. Myslím, že je třeba myslet ne jen na pražany, ale také na ty co pro pražany pracují a to doktory, úřednice, úředníky, správce, údržbu... oni v tom prostředí pracují každý den. Další věc, v Praze dál vznikají další kancelářské komplexy a nákupní zóny, uvítala bych třeba centrum zábavné vědy, dům seniorů, školky, sociální bydlení, než další nesmyslné skleněné budovy, které pouze vylidňují některé městské části, a zatěžují přívalem aut. Děkuji za tuto anketu a přeji hodně zdaru při zlepšování života v Praze.

Danuše R.
Kvalita života, Praha-Klánovice

Dobrý den, není dostatek parkovacího místa u Klánovického vlakového nádraží a přitom jsou prostory v blízkosti tratě,kde by se dalo rozšířit parkování.

Jan D.
Doprava, Praha hl.m.

Dobrý den, i když nejsem z Prahy, dovoluji si napsat velice krátce to, co trápí mimopražské řidiče, takže co se tyče dopravy. Myslím že systém současných tzv.záchytných parkovišť není plné vyhovující a zajet například do centra k doktorovi, je téměř nemožné. Nebo možné třeba za 100 Kč na hod.Děkuji za pochopení.

Jaroslav O.
Doprava, Praha 6

1)Nelze dále odkládat prodloužení metra z Veleslavína na letiště. Ostatní nápady jsou ovlivňovány zájemy skupin, které prodloužení metra sabotují. Je s podivem, že magistrát toto tak dlouho trpí. Asi proč? 2) Severní obchvat Prahy třeba urychlit, stálé změny variat jsou výrazem neschopnosti. Evropská ulice je přetížena a obyvatelé trpí hlukem a zplodinami. 3) Zbudovat záchytná parkoviště na Praze 6 ze západního a severozápadního směru. Současný stav místních obyvatel je neúnosně zatěžován parkováním dojíždějících. 4) Prodloužit tramvaj do Vlastiny ulice je nesmyslný, poškotuje životní prostředí a nic neřeší. Zmíněné prodloužení metra by problém s obslužností současné Dědiny i plánované výstavby ve vojenském prostoru vyřešilo. Mělo to být již hotovo, peněz je dost, banky neví, co s nimi, dotace z Evropy ještě jsou. Toto řešení by odpovídalo dnešní době. Je třeba jen Metroprojekt a Metrostav dobře úkolovat a trvat na jasných řešení, které napadnou i laika.

Hana N.
Kvalita života, Praha 8

Dobrý den, jde o úplně obyčejný úklid. Dřív u nás na sídlišti (Ďáblice) chodila dvojice lidí s pytlem a bodákem, myslím 1x týdně. Sbírali odpad, papírky a vše co třeba roznesl vítr nebo pohodili nevychovaní spoluobčané. Jednoduché a účinné. Dnes je všude tolik odpadků, nevím, proč by to zase nemohlo jít :/

Jáchym H.
Bezpečnost, Praha 4

V Rovinách, vzadu v ulici je stará opuštěná psychiatrická léčebna, kde nyní sidlí feťáci. Navíc jsou blízko dvě školy...

tomas f.
Kvalita života, Praha 2

Psí exkrementy jsou v některých částích města velký problém. Při přihlášení psa by se odebralo DNA psa a následně po nálezu exkrementu na ulici byl identifikován majitel psa a byl pokutován. Nejsem pro jakékoliv omezování lidských svobod ale vidím to jako jediné možné řešení.

Petr J.
Doprava, Praha hl.m.

Začít dostavovat D0.

Vladimír H.
Doprava, Praha hl.m.

Dokončit co nejdříve oba okruhy a konečně vyřešit dopravu na letiště. A pokud se začne stavět trasa metra D, tak rovnou až na nám. Míru. Jinak to nemá cenu.

MgA. Kateřina B.
Kvalita života, Praha hl.m.

Prosím vyhrajte volby!!!!

Milan H.
Kvalita života, Praha 1

Takzvané trhy (Vánoční nebo Velikonoční) na Staroměstském náměstí a Můstku znesvěcují a znepřehledňují nejhodnotnější historické a architektonické prostory svými příšernými boudami s hrozným zbožím. Navždy zrušit.

Aleš K.
Doprava, Praha hl.m.

možnost zaplatit za jízdné v tramvaji a autobusu bez přirážek u řidiče a to i platební kartou.

Michal N.
Kvalita života, Praha hl.m.

Dobrý den, nešlo by, prosím, vrátit do stanic metra odpadkové koše? Ty poslední se někam vypařily :-( Děkuji

Blanka M.
Kvalita života, Praha hl.m.

Centrum Prahy! Už tam skoro nechodím, jen když mi přijede mimopražská návštěva. A to se pak stydím, tak špinavé město aby pohledal. Naposledy to bylo na Národní - ležící močící bezdomovec vedle restaurační zahrádky! Obsluha sdělila, že se to děje často a přivolaná městská policie s tím nic nedělá. To nemluvím o tom, že návštěva divadla v okolí Václavského náměstí je za trest. Centrum města už není pro lidi, je to jen prázdná past na turisty a místo pro lůzu.

Lukas G.
Doprava, Praha 4

Zrušení parkovacích zón na Praze 4. Jediný kdo na tom vydělá bude firma, která bude nahlašovat špatné parkování. Občané P4 na tom jedině prodělají

Karel B.
Doprava, Praha 2

Dopravní situace je všeobecně špatná a když se k tomu přičtou naprosto chaotické uzávěry ulic (hlavních tahů dopravy) je to katastrofa. Důsledné plánování oprav by dozajista dopravě pomohlo. Druhým problémem je nový systém parkování a s ním související nedostatečná kontrola kamerovými vozy. Pokud tento projede ulici 15x za měsíc což je v reálu jednou za 2 dny, je to prostě nanic. Jako platící rezident nyní marně hledám místo, a po zručení kartiček teď ani nevím kdo zde parkuje oprávněně a kdo tzv. na černo

Jiří P.
Doprava, Praha hl.m.

Jako člověk, který podniká v centru města a potřebuje občas (naštěstí jen občas!) jet do centra i ve špičce se zbožím, bych ocenil, kdybych nemusel stát až hodinu v koloně než dojedu v poledne třeba z Proseka k Muzeu nebo na Karlovo nám. (pozdě večer je to něco přes 10min!) . Situace je stále horší. Každé tyto zbytečné výdaje se projeví v ceně zboží. Ptám se, jestli všichni, kteří jednou do města autem, tam nutně potřebují jet autem a zda by všemu nepomohlo zpoplatnění vjezdu do centra. Bylo by to sice hodně nepopulární a složité k realizaci, ale už nevidím osobně jiné řešení. Lidí v Praze stále přibývá a tudíž i aut a ten trend se neobrátí. Mnoho lidí by pak upřednostnilo MHD. Každý zná spousty lidí, kteří jedou do práce autem, prostojí desítky minut v kolonách a vezou si jen notebook. Asi se v úplném centru města nedočkáme větších parkovišť, širších ulic, protože to nejde. Navíc vidíme, že např. otevření Blanky provozu nepomohlo, spíš naopak, otevřelo novou cestu a více lidí používá auto. Během dne je běžné, že vjezd do Blanky řídí semafory a kolony v návazných komunikacích jsou v řádech kilometrů. Pokud by denní vjezd do centra byl zpoplatněn např. 150Kč v pracovní dny 7-19h, tak bych si to osobně klidně zaplatil, pokud by mě to ušetřilo 2x30 minut - to si každý podnikatel spočítá, že se mu to vyplatí. Stanovil bych nějakou počáteční cenu a pokud by nezabralo, tak zvyšovat:) Nejde jen o ten čas, který mnozí zbytečně promrhají v kolonách a často ti, kteří si svého času bohužel neváží, ale jde i o zplodiny z motorů, které všichni dýchají, ale i o to, že zacpanou Prahou neprojedou hasiči a záchranky a tady jde často o minuty zachránit nějaký život. Jenže dokud to není ten náš život, tak to nikdo nechce řešit. Druhou prioritu vidím v dokončení severního obchvatu Prahy, ta jihovýchodní se snad už v příštích letech dotáhne. Když jsme schopni poznat, zda má někdo zaplaceno parkování podle SPZ, tak stejným způsobem můžeme kontrolovat kamerami vjezdy do centra. Ze získaných prostředků investovat do MHD - stavění nových tras metra, ale i tramvají. Aktuálně se nestaví NIC! To se nikdy v minulosti nestalo. Nevím, jestli se dočkám někdy trasy D, ale upřímně Praha by potřebovala i další linky metra. Třeba je kapacitně nedostačující spojení Nám.Míru-IPPavlova-Karlovo nám. Jinak častým připomínkám, že není kde parkovat. Bylo by dobré začít více propagovat car-sharing, protože ne každý nutně potřebuje své vlastní auto na občasné cesty. Podnětů dost, těším se na reakce.

Marat
Doprava, Praha 13

V prostorech stanice metra Hůrka chybí odpadkové koše. Prosím, umíst'te alespoň pár košů.

Ivana K.
Bezpečnost, Praha 1

Dobrý den, když jde člověk z divadla kolem 23 hod po Václavském náměstí, nestačí se divit. Nechci se dívat na shluky černochů a šlapky postávající na chodníku. Je tu i přemíra ruských občanů. Proč proboha? Udělejte s tím něco!!! Děkuji

Karel J.
Doprava, Praha hl.m.

Metro až na letiště!

Jonáš B.
Kvalita života, Praha 10

Všeobecně cena a dostupnost bydlení - mladý pracující člověk, který už od studií platí v Praze nájem a z běžného platu (cca 27 000 čistého) nemá šanci ušetřit větší sumu a sehnat důstojné bydlení, kde by pak mohl založit rodinu a slušně ji živit. Není možné, aby i obyčejný byt 3+kk na kraji Prahy stál okolo 5 milionů korun, taková hypotéka z případného jednoho platu, když půjde žena na mateřskou, jednoduše nejde utáhnout

Zdeněk M.
Doprava, Praha hl.m.

V Plzni a Ostravě lze v MHD zakoupit jízdenku přímo v dopravním prostředku přiložením kreditní karty k jízdenkovému automatu. Proč to nejde v Praze?

Joska H.
Kvalita života, Praha 5

Vyřešit zápach z výrobny granulí VAFO v Chrášťanech, který obtěžuje celý Zličín, část Stodůlek, sídliště Řepy....

Ladislav T.
Kvalita života, Praha hl.m.

Vylepšit zoufalou úroveň jak klasické architektury nových staveb tak i architektury panelových i cihlových sídlišť a staveb,která se nemění ani při masovém zateplování objektů v rámci státní podpory úspor energie. Velmi zajímavá architektonická i legislativní řešení jsou v širokém spektru vidět v Ázerbájdžánu v oblasti nové výstavby i rekonstrukcí bytové výstavby "sovětského typu" Praze jednoznačně v posledních desetiletích v podstatě chybí originalita, ekonomika převažuje.

Dita M.
Doprava, Praha 6

Postavit most ze Suchdola na protější kopec do Bohnic, nebo alespoň se Sedlce do Troji. prodloužit Blanku až do Podbaby

Dita M.
Doprava, Praha 13

Stanice metra Zličín, Luka, Lužiny, Hůrka - na těchto stanicích chybí výstup z metra na "druhou stranu" Např. stanice Luka je nadzemní, ale aby se člověk z úrovně nástupiště v metru dostal na stejnou úroveň na chodníku - tedy pouze přes koleje, musí vyjít po jedněch schodech nahoru a po druhých dolu. Stanice Hůrka, když chcete jít na úřad MČ musíte přejít celou délku nástupiště vyjít po schodech a pak opět celou délku nástupiště abyste se dostali před vchod od úřadu. Kdyby zde byl druhý východ, dalo by se vyjít rovnou před úřad. Nebo - zastávka autobusů u konečné metra Motol - autobus stojí přímo proti vstupu do metra, ale aby se cestující dostal do metra, musí sejít po schodech podejít silnici a pak po schodech vyjet do stanice metra, přitom by stačilo přejít silnici, kdyby tam byl přechod.

Radek S.
Doprava, Praha 9

Chybějící přechod (zebra) přes ulici Na prosecké vyhlídce u napojení do ulice Litoměřická.


Kvalita života, Praha hl.m.

Dostavět Pražský okruh. Realizovat v co nejkratší době metro D. Zvýšit počet sociálních bytů +. Domovů pro seniory se sociální péčí + hospice. Více odstavných parkovišť i s nabíjením elektro. Zrušit zbytečné zábory vozovky a parkovacích míst a zbytečné rozšiřování zón placeného stání.

Klára H.
Doprava, Praha 21

velmi špatná koordinace oprav vozovek, Praha se ucpává, není téměř kudy jezdit

Štěpán V.
Kvalita života, Praha hl.m.

Udělejte něco s čmáranicemi na domech. Co třeba ty sprejery zavřít?

Štěpán V.
Doprava, Praha hl.m.

1. Dostavte vnější okruh. 2. Dostavte vnitřní okruh. 3. Fakt je dostavte. A kolem nich dostatečná parkoviště. 4. Zakažte vjezd aut do centra. 5. Dotáhněte něco na letiště. Co třeba tramvaj z Šárky?

Lubomir E.
Doprava, Praha hl.m.

Lobujte za efektivní propojení žlute a červené linky metra bez potřeby přestupu na Florenci. Například podzemním propojením "Karlovo nam. - I.P.Pavlova - Nam. miru". Kdyby v podzemí existoval jednoduchý tunel s jezdícimi pasy (jako na letištích) tak by se hodne usnadnil a zrychlil přestup mezi těmito linkami (v budoucnu i s metrem D). Jinou variantou by bylo spojení "Anděl/Smich.nádraží - Bráník - linka metra C/D" tramvají nebo metrem (naprř odbočka stávajících linek). Obě varianty by čitelne ulevily předlidněnému centru a vytížené lince C v centru. Uplně ideální by bylo propojeni "Andel/Smich.nadrazi - Bránik - Krč - Kačerov - Spořilov - Zahradní město - Skalka - Depo Hostivař". Vzniklo by propojení linek metra, vlaku a PID. Lidé by mohli využívat tuto linku a ne jezdit autem Jiání spojkou. Děkuji za zvážení. I otevřeni diskuse považuji za úspěch.

Michal K.
Školství, Praha 18

Dobrý den, v Letňanech se staví spoustu nových obytných domů. Máme silné obavy, že nebude stačit kapacita škol a školek, zdravotnickych zařízení, hromadné dopravy, apod. P.S.: Když človek dostane váš listeček v metru, nemůže na něj reagovat hned, protože v metru není signál ;-)

Pavel Š.
Doprava, Praha 5

1.udělat z prostranství / autobusového nádraží Na Knížecí skutečné náměstí, a umožnit tak propojení Anděla s nově budovanou čtvrtí směrem k Smíchovskému nádraží - nenechat s výstavbou Radlické Radiály proudit na Smíchovem Ostrovského ulicí minimálně stejně aut jako dnes. 2. Vybudovat most pro pěší mezi parky Mrázovka a Sacre Coeur na Smíchově. 3. Vybudovat vlakovou zastávku na Výtoni 4. Budovat kapacitu kolejí kolem Prahy, aby byl prostor jak přidávat nové spoje (např. Praha - Beroun), 4. kolej Praha - Český Brod 5. Rychlé vlakové spojení Letiště / Kladno

Daniel K.
Kvalita života, Praha hl.m.

Dobrý den, rád bych se zeptal jestli se nějak pracuje na sjednocení vzhledu pražských košů. Je ostudné, že lze v historickém centru narazit až na deset různých druhů košů. Někde je jich i několik na desítkách metrů (např. i.p.pavlova). Vím, že se kvůli tomuto problémů dělalo několik architektonických soutěží, ovšem u nich to všechno končilo. Děkuji za odpověď, Krupka

Jiri P.
Doprava, Praha 9

Dobrý den, návrh na zlepšeni se týka křižovatky ulic Letňanská - Čakovická u autobusovych garáži Klíčov (Praha 9- Prosek). Nedávná úprava křižovatky na kruhový objezd sice pomohla plynulosti dopravy, nicméně bezpečnost silně klesla. Vozidla jedoucí oběma směry po Čakovické ulici často nerespektují značky změny dopravniho režimu a kruhový objezd projiždí plynule bez přednosti v jízdě ostatnim, a rozhodně ne predepsanou rychlostí 50km/h... Jako řešení se nabízí úprava kruhového objezdu takovým způsobem, aby žádný směr neměl umožněn rovný průjezd přes tento kruhový objezd. Druhý kamen úrazu je přilehlý ´´provizorní´´ přechod pro chodce, směrem k OC Prosek. Řidiči nedávají přednost chodcům a v momentě přecházení ani nemají snahu zpomalit. Řesenim by bylo bud vyvýšit tento přechod nad úroveň vozovky (široký zpomalovací práh) anebo umistění semaforů s rychlostním radarem. Děkuji za zájem Petr

Tomáš T.
Doprava, Praha 5

Už konečně začít realizovat větší zapojení železniční dopravy do pražské MHD. Nové linky z původních nákladních tratí. Nové stanice jako Rajská zahrada. Zdvojkolejněna a elektrifikovaná trať na letiště či do Berouna přes Rudnou. Připojení mostu Inteligence s Hlubočepy.

Ivan M.
Doprava, Praha 17

Doprava! Prosazujte dokončení Pražského okruhu. Dejte to do volebního programu, to se přece týká všech! Musíme přece porazit Kráčovou a ostatní.

Tomáš H.
Doprava, Praha 10

Přidat parkovací místa poblíž paneláků.

Jan N.
Doprava, Praha hl.m.

Dokončit Pražsky okruh!

Emil N.
Doprava, Praha hl.m.

Dobrý den, rád bych navrhl zrušení parkovacích zón, které, dle mého skromného názoru, páchají více škody než užitku, a velmi znesnadňují dopravu po Praze. Toto píši jako rezident s parkovací kartou. Předem děkuji za zvážení i takto razantního kroku.

Lenka L.
Doprava, Praha 3

Větší čistota Prahy, méně poflakujících se cizinců v různých podloubích, arkádách, obchodních průchodech, větší bezpečnost; možnost parkování v zónách (dlouhodobé, výměna karty atp - např. mám trvalé bydliště Praha 3, mohu parkovat v zóně Prahy 3 - ale nepotřebuji (garáž), naopak potřebuji parkovat dlouhodobě v Praze 4 (škola, práce), a to už nelze.

Marek D.
Doprava, Praha 10

Praha je plná retardérů, prahů a semaforů, které plynulost dopravy velmi zpomalují. Civilizace je o pohodlí, vymysleli jsme auta a nyní je omezujeme. Město by mělo být centrem ruchu, pohybu, obchodu. Menší omezení pro auta, více parkovacích míst. Logická vyústění provozu ven z města, zrychlení příjezdových cest. Zastavení projektu Táborská, to nemohl projektovat nikdo se zdravým rozumem. IPR je zbytečná instituce.

Michal N.
Kvalita života, Praha 6

Jeden čas probíhaly zprávy o zklidňování bývalých hlavních tahů, jejichž význam poklesl po otevření tunelu Blanka. Vůbec jsem neslyšel o úpravách spojnice Vítězného náměstí a Korunovační ulice. Ulice Pod Kaštany již prošla rekonstrukcí, tuším z části též ul. Čs. armády, ale část v ulici Jaselské nikoliv. Navrhoval bych zúžení ze 4 pruhů na 2 (v ul. Pod Kaštany jsou v podstatě též 2 pruhy), nebo 3 (jako je to v ul. Čs. armády) a úpravu křižovatky Jaselská x Pod Kaštany. V noci jezdí některá auta od Letné po rovince závratnou rychlostí, minulý rok se dokonce v Jaselské jedno auto převrátilo a dopadlo na chodník. Nechci se profilovat jako nepříte l automo bilové dopravy. Můj návrh pouze upravuje silnici tak, aby příliš nelákala k divoké jízdě, při které motory doslova řvou. Jízda podle předpisů narozdíl příliš hluku nevytváří.

Lucie K.
Doprava, Praha-Zbraslav

Souhlasím s náměty všech, kteří zde píší o námětech na řešení tragické dopravní situace při příjezdu do Prahy ze Středočeského kraje. Ulice Strakonická je něco neuvěřitelného, (o to víc, pokud se tu stane v jednom ze dvou pruhů nehoda) - přijíždí po ní do Prahy troufám si říct obrovské množství lidí - z Berounska, Příbramska, jižních Čech... Stejně tak je ale příšerná situace s vlaky na trase Beroun-Praha, takže si příliš nevyberete. Vlaky v extrémnějším počasí - ať v zimě nebo v letních měsících prostě nejezdí - spoje vynechávají, nabírají obrovská zpoždění, vlaky jsou velmi poruchové ačkoli relativně "nové a mod ern&iacu te;", (ačkoli postrádají fungující klimatizaci - opět v tom nejextrémnějším počasí - obecný problém MHD v Česku). Vlakem dojíždí do Prahy z tohoto směru také čím dál větší množství lidí. V Radotíně, dvě stanice před Smíchovem už je vlak plný a lidé v něm stojí. Dovedete si představit, pokud např. v minus15 stupních ráno v půl osmé takový vlak třeba hodinu (!!!)nejede... ale může být klidně i +15, je to jedno. Takže při příjezdu do Prahy z tohoto směru si člověk příliš nevybere - auto nebo vlak - obojí se jeví jako nespolehlivý... přinejmenším velmi obtížný způsob dopravy do města a zdá se, že s tím nikdo nic nedělá - lidi vydrží všechno a jsou u ž přeci zvyklí. Ale je to obecná situace v celé zemi. Nejedná se jenom o Prahu.

Martin V.
Doprava, Praha 2

Pokud by se mělo Nuselské údolí spojit eskalátorem se stanicí metra Vyšehrad, bylo by vhodné zmnožit efekt takovéto nákladné investice vybudováním železniční zastávky (na trati Praha-Smíchov - Hlavní nádraží) poblíž křižovatky Jaromírova-Svatoplukova - čímž by se propojil "S-Bahn" s "U-Bahnem".

Pavel V.
Bezpečnost, Praha 14

Prosíme více bezpečnostních kamer a fyzických hlídek policie. Časté vykrádačky vozidel, nyní i druhé úmyslné zapálení vozidla za poslední dva roky. Sídliště Jahodnice, ulice Travná a Manželů Dostálových a okolí.

Jiří J.
Doprava, Praha hl.m.

Koordinace prací v jednotlivých částech Prahy, tak aby byl vždy zajištěn plynulý průjezd určenými hlavními koridory. Připadá mi, že na místo aby byly co nejrychleji opraveny určité úseky, je na několika místech zahájena práce bez intenzivní snahy dokončit co nejrychleji a zprovoznit. Asi povolit na jednotlich Prahách je omezený počet oprav, než se zahájí jiná. Pokud se to stane ve všech částech Prahy najednou průjezd je zcela znemožněn. S tím souvisí i to, aby na dlouhých ulicích byly světla seřízeny na plynulý průjezd a ne od světla k světlu!

Vladimír Max P.
Kvalita života, Praha 1

Dobrý Den, Praha je překrásné město a věřím že je schopna konat nějaké světové akce.

Jan T.
Kvalita života, Praha 7

Dobrý den. Bydlím na Praze 7 v ulici Vinařská a moc se mi tu líbí. Je zde však jeden problém, který je třeba řesit. Jedná se o pejskaře, kteří si z této a okolních ulic udělali místo na venčení. Mnocho z nich po tvém miláčkovi ani neuklidí a když ano, stejně je vse počůrané. V nedávné době se zde začalo také zdržovat několik bezdomovců. Bylo by možné s tím něco vymyslet? Žilo by se tu mnohem lépe. Za mě a všechny sousedy děkuji.

Miroslav P.
Doprava, Praha hl.m.

Fofrem dokončit vnitřní okruh města!!!! A urychleně dostavět vnější okruh!

Jitka B.
Doprava, Praha 17

Je potřeba řešit parkování, za uplynulé roky vlády ANO se nepostavilo jediné parkoviště. Jestliže už musí být systém parkovacích zón, chtěla bych jednu celopražskou, abychom jako obyvatelé Prahy mohli fungovat i jinde než ve své čtvrti. Samozřejmě jak jen to jde, používám MHD, ale někdy se člověk bez auta neobejde.

honza s.
Kvalita života, Praha 8

Naprosto neudržovaný a zanedbaný Ďáblický háj. Rekreační zóna/lesopark nemá udržované cesty, po každém dešti se tam nedá několik dní jít, chtělo by to hlavní cesty vyasfaltovat nebo jinak upravit, viz např Hostivařský lesopark. Vstupy z jižní strany (odkud chodí nejvíce návštěvníků) jsou jen blátivé neudržované stezky. S kočárek nedostupné! Např přístup z Javorové úplně zarostlý a to tam před pár lety projela hlídka MP autem! Jiné cesty staré vyskládané panely asi 30 let. Jediné dětské hřiště neoplocené, takže psí exkrementy na denním pořádku. Prosím, dejte to do pořádku.

Jiří J.
Doprava, Praha 12

Co me inspiruje? Jako osobu ZTP rozhodne rozpadla Budejovicka a nepristupny Kacerov. To vam je takova inspirace, ze se sam divim, kolik obskurnich objizdnych tras jsem diky tomu objevil.

Petr T.
Doprava, Praha 2

Vrátit parkování nazpátek před říjen 2017 bez dolínkovských experimentů. Systém Eltodo je na kontrolu nedostatečný, rezidenti mají daleko větší potíže než předtím. Zcela odpadla činnost MP. Co vlastně dělá MP?

Kateřina J.
Kvalita života, Praha 3

Uvítala bych především, kdyby začaly fungovat naprosto normální věci. Mě osobně nejvíc vadí nesmyslný systém parkovacích zón - ne sám o sobě, ale fakt, že byl zaveden plošně, bez respektu k podmínkám a potřebám v konkrétním místě. Pak je těžké mluvit o chytrém městě, když ani ty čáry vedení Prahy nenamaluje s rozmyslem. A vadí mi díry v silnicích a neupravené chodníky. Přijeďte se podívat třeba na Jarov, příkladmo do ulice V Zeleni, tam najdete obojí - nesmyslné parkovací čáry i díry v silnici. Vím, že Praha 3 má dobrou vůli, bohužel většina záležitostí jde za Magistrátem a TSK.

Ladislav F.
Kvalita života, Praha hl.m.

Dobrého moudrého hospodáře by jsem Praze přál. Rád by jsem viděl v čele Pražáka. Ne zloděje a cizaka. Toť mé skromne přání.

Jana Š.
Kvalita života, Praha 6

Uvítala bych,kdyby v ulici Sídlištní,(mezi Suchdolem a Lysolajemi),byl alespoň jeden odpadkový koš.

Tomáš B.
Doprava, Praha 7

V Praze 7 se už nedá normálně zaparkovat. Chybí tu spoustu parkovacích míst a radnice s tím nic nedělá. Bylo by možné z magistrátního rozpočtu zafinancovat výstavbu podzemních garáží?

Jan P.
Doprava, Praha hl.m.

dostavět komplet pražský okruh D0 i městský okruh....

Matouš P.
Doprava, Praha 1

Přál bych si spolehlivou tramvajovou dopravu v centru města. Dnes stačí nehoda ve Vodičkově a hned stojí půlka města. Je potřeba obnovit trať aspoň v horní části Václaváku a okolo hlavního nádraží. Metro nezvládne všechno a je na hraně svojí kapacity, pořád víc lidí dojíždí z okrajů Prahy a je chyba když člověk musí do podzemí i kvůli tak krátkým úsekům jako Můstek - Muzeum nebo Muzeum - Hlavní nádraží. Až bude situace v metru kritická, bude pozdě začít s plánováním tramvajových tratí.

Radim B.
Kvalita života, Praha 8

Na Palmovce jsou téměř neustále špinavé ulice plné odpadků a výkalů. Čas od času proběhne jejich čištění, ale za chvíli je stav stejný jako předtím. Ulice by tedy asi chtělo čistit častěji. Zároveň by možná pomohla distribuce sáčků pro pejskaře, která je běžná v mnoha jiných českých městech.

Martin C.
Doprava, Praha 9

Dobrý den, žijeme a bydlíme na Proseku. Je tu naprosto zoufalá situace s parkováním. V dobách, kdy sídliště vznikalo, se vůbec nepočítalo s dnešním počtem aut. A developeři staví další bytové i kancelářské domy. Ale parkoviště, parkovací domy a parkovací plochy nevznikají. Naše sídliště není žádná honosná čtvrť pro bohaté, bydlí tu normální lidé, ale všichni dnes potřebují mít v rodině aspoň jedno auto a mít s ním kde zaparkovat. Parkovací místa jsou tu jenom placená, drahá a ještě je jich málo. Určitě by pomohly parkovací domy nebo podzemní parkoviště pro každý panelový dům.

Marcel L.
Doprava, Praha hl.m.

Opravit Libeňský most a posílit tramvajové spoje - hlavně ráno.

Michal J.
Kvalita života, Praha 3

Čistota a pořádek. Když jde člověk po městě musí neustále sledovat, aby nešlápl do vykalu zejména od psů. Odpadky, nedoplatky od cigaret a další na chodnících. V neposlední řadě nic se neděje v oblasti sprejerů. Množství domů a dalších objektů, které jsou tímto poskozeny je alarmující.

Lucie R.
Kvalita života, Praha 1

Provozovani nocniho klubu v obytnem dome v centru Prahy. Kdy nejsou prostory vubec odhlucnene pro tento typ podniku. A do sesti do rana poslouchame opile kourici turisty.

Jitka S.
Doprava, Praha 13

Všechny mosty jsou v katastrofickém stavu. Dostavit obchvaty a zabránit kamionové dopravě jezdit přes město.


Kvalita života, Praha hl.m.

Přál bych si, aby se v budoucnu v Praze konala nějaká velká světová akce. Praha je známá jako město plné památek, ale lidé nemají důvod se sem vracet, na obchodním poli je Praha považována dokonce za nevýznamné město (i proto třeba nemáme celoroční letecké spojení ani do jednoho amerického města). Ideální by pro Prahu byla světová výstava EXPO, české pavilony získávají pravidelně vysoká ocenění a Česká republika má v této oblasti velmi dobrou pověst, úspěch by byl tedy téměř zaručen. Náklady navíc nejsou příliš vysoké a přínosy je bohatě převyšují. Vím, že toto není úplně ideální předvolební éma, ale byl bych rád, kdybyste o této věci v případě volebního úspěchu zahájili diskuzi.

Petr G.
Doprava, Praha hl.m.

Udělejte už proboha něco s tím parkováním, nerozumím proč nesmím parkovat jinde než v mé městské části???

Zdeněk B.
Doprava, Praha-Kolovraty

Dobrý den,největší palčivé problémy Prahy jsou níže v textu většinou uvedené. Do Prahy přijíždí denně za prací cca 200 000 lidí podle veřejných statistik. Každý druhý má trvale bydliště v Praze (mám prověřené), tedy cca 100 000 potencionálních voličů kteří mají domy tzv.za Prahou a mají trvalé bydliště v Praze. Parkoviště P+R na okraji Prahy u vlaku, metra, zastávce autobusu MHD i tramvaje by bylo doslova vysvobození. Většina je donucena zajet do vnitřní Prahy z uvedeného důvodů a nekonečně se stresovat kde zaparkuje, kolik za parkování zaplatí nebo zaplatí na pokutách. Kdyby se postavil po 30 letech obchvat zejména na jihovýchodě Prahy včetně Hostivařské radiály a byly potřebná parkoviště, Praze by to velmi pomohlo. Nelze rzdělovat jenom na obyvatele Prahy, cca 90% obyvatel tzv. pražského zápraží jsou z Prahy, tedy potencionální voliči.

Petr
Doprava, Praha-Velká Chuchle

Každodenní tragická dopravní situace na Strakonické ulici směrem do Prahy... Běžné je zpoždění MHD v rozsahu až 15 minut a to každý den od 7 do 9 hodin. Je potřeba dokončit 3.pruh pro autobusy a to v celé délce od Lahovic až k Barandovskému mostu.